6 КЛАС. ГЕОГРАФІЯ

29.09.2021
Самостійна робота "Орієнтування на місцевості. Компас. Азимут"
Повторити параграф 7-8 та виконати завдання самостійної роботи за посиланням: 












12.05
ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА ІІ СЕМЕСТР
Добрий день! Виконайте завдання тесту:

05.05
УЗАГАЛЬНЮЮЧИЙ УРОК З РОЗДІЛУ "ПЛАНЕТА ЛЮДЕЙ"
Вже зовсім скоро підсумкове тестування. Давайте ми з вами сьогодні потренуємося і перевіримо чи готові ви до нього.
1) Виконайте вправи: 




2) Виконайте завдання тесту: 



04.05
ДОСЛІДЖЕННЯ "Розробка міні-проекту з утилізації побутових відходів"

Мета: формувати уявлення учнів про цінність знань про природу для збереження життя людини;
  • актуалізувати та поглибити знання про вплив господарської діяльності людини на природу, сприяти розумінню важливості заходів з утилізації побутових відходів;
  • розвивати вміння та навички застосовувати теоретичні знання на практиці;
  • здійснювати пошукову та дослідницьку діяльність;
  • вчити знаходити необхідну інформацію, готувати повідомлення відповідно до заданих критеріїв,  висловлювати оцінні судження, роботі на комп'ютері;
  • виховувати почуття відповідальності, взаємодопомогу, толерантність, екологічну культуру,  прагнення удосконалювати свої знання для покращення життя людей.

Очікувані результати: учні розширять свої уявлення про можливі шляхи подолання екологічної кризи; зрозуміють необхідність власного внеску до заходів з утилізації побутових відходів; набудуть досвіду пошуково-дослідницької роботи, відчують значущість, своєї роботи в повсякденному житті.


Більш детальне роз"яснення чекайте у відеочаті!!!


Упродовж тисячоліть людина постійно впливала на географічну оболонку, не беручи до уваги тендітності природної рівноваги. Наш співвітчизник учений В. І. Вернадський порівняв діяльність людства з потужною геологічною силою. І дійсно, об'єм речовин, що людина переміщає під час видобування корисних копалин, переорювання земель, будівництва комунікацій перевищує дію всіх зовнішніх сил природи.
Ще однією глобальною проблемою є накопичення побутових відходів. Людство навіть вже встигло засмітити навколоземний простір. Проблема утилізації відходів є для України актуальною, оскільки наша країна виступає європейським лідером за кількістю відходів на душу населення. В Україні щорічно накопичується близько 35 млн. т твердих побутових відходів — це приблизно 780 т на одну людину. Темпи накопичування, на жаль, продовжують зростати.
Майбутнє навколишнього середовища — це ваше майбутнє. Сьогодні в кожного з вас є можливість висловити свою думку щодо можливих шляхів вирішення цієї проблеми.
          Що таке  тверді побутові відходи?
Тверді побутові відходи – це відходи, які утворюються в процесі життя та діяльності людини і накопичуються у житлових будинках, громадських, навчальних, лікувальних торгівельних  закладах.

Перегляньте відео для  дітей про шкідливість сміття
Пошукову та дослідницьку діяльність учні здійснюють за допомогою вчителя та членів своєї родини. Матеріали дослідницької роботи можуть бути представлені у формі  повідомлень, презентації, твору, малюнків, таблиць, фотоколажів. Орієнтовна тематика міні-проектів:
1.«Види господарської діяльності  та їх наслідки у своєму населеному пункті»
             2. «Заходи щодо усунення негативних наслідків господарської діяльності у ссвоєму населеному пункті"
                3. «Альтернативні методики переробки твердих відходів»
                4. Важливість розділення сміття.


Додатковий матеріал для дослідження.
Харчові відходи
Збиток природі: практично не завдають. Використовуються для живлення різними організмами.
Шкоду людині: гниють харчові відходи - розсадник мікробів.
Шляхи розкладання: використовуються в їжу різними мікроорганізмами.
Кінцевий продукт розкладання: тіла організмів, вуглекислий газ і вода.
Час розкладання: 1 - 2 тижні.
Спосіб вторинного використання: компостування.
Найменш небезпечний спосіб знешкодження: компостування.
Категорично забороняється кидати у вогонь, тому що можуть утворитися діоксиди.
Макулатура
Матеріал: папір, іноді просочений воском і покритий різними фарбами.
Збиток природі: власне папір шкоди не наносить. Проте фарба, якою покритий папір, може виділяти отруйні гази.
Шкоду людині: фарба може виділяти при розкладанні отруйні речовини.
Шляхи розкладання: використовуються в їжу різними мікроорганізмами.
Кінцевий продукт розкладання: перегній, тіла різних організмів, вуглекислий газ і вода.
Час розкладання: 2 - 3 роки.
Спосіб вторинного використання: переробка на обгортковий папір.
Найменш небезпечний спосіб знешкодження: компостування.
Продукти, що утворюються при знешкодженні: вуглекислий газ, вода, зола.
Категорично заборонено спалювати папір у присутності харчових продуктів, так як можуть утворитися діоксиди.
Вироби з тканин
Тканини бувають синтетичні і натуральні. Все, написане нижче, відноситься до натуральних тканин.
Збиток природі: не завдають.
Шляхи розкладання: використовуються в їжу деякими мікроорганізмами.
Кінцевий продукт розкладання: перегній, тіла організмів, вуглекислий газ і вода.
Час розкладання: 2 - 3 роки.
Спосіб вторинного використання: компостування.
Найменш небезпечний спосіб знешкодження: спалювання в умовах, що забезпечують повноту згоряння.
Продукти, що утворюються при знешкодженні: вуглекислий газ, вода і зола.
Консервні банки
Матеріал: оцинковане або покрите оловом залізо.
Збиток природі: з'єднання цинку, олова і заліза отруйні для багатьох організмів. Гострі краї банок травмують тварин.
Шкоду людині: ранять при ходінні босоніж. У банках накопичується вода, в якій розвиваються личинки комах.
Шляхи розкладання: під дію кисню залізо повільно окислюється.
Кінцевий продукт розкладання: дрібні шматки іржі або розчинні солі заліза.
Час розкладання: на землі - кілька десятків років, в прісній воді - близько 10 років, в солоній воді - 1-2 роки.
Спосіб вторинного використання: переплавлення разом з металом.
Найменш небезпечний спосіб знешкодження: поховання після попереднього випалу.
Продукти, що утворюються при знешкодженні: оксиди або розчинні солі заліза, цинку та олова.
Металобрухт
Матеріал: залізо або чавун.
Збиток природі: сполуки заліза отруйні для багатьох організмів. Шматки металів травмують тварин.
Шкоду людині: викликають різні травми.
Шляхи розкладання: під дією розчиненого у воді або перебуває в повітрі кисню поволі окислюється до оксиду заліза.
Кінцевий продукт розкладання: порошок іржі або розчинні солі заліза.
Швидкість розкладання: на землі - 1 мм в глибину за 10 - 20 років, в прісній воді - 1мм у глибину за 3 - 5 років, в солоній воді - 1 мм в глибину за 1 - 2 роки.
Спосіб вторинного використання: переплавлення.
Найменш небезпечний спосіб знешкодження: вивіз на звалище або поховання.
Продукти, що утворюються при знешкодженні: оксиди або розчинні солі заліза.
Фольга
Матеріал: алюміній.
Збиток природі: практично не завдає.
Шляхи розкладання: під дією кисню поволі окислюється до оксиду алюмінію.
Кінцевий продукт розкладання: оксид або солі алюмінію.
Час розкладання: на землі - кілька десятків років, в прісній воді - кілька років, в солоній воді - 1-2 роки.
Спосіб вторинного використання: переплавлення.
Найменш небезпечний спосіб знешкодження: поховання.
Продукти, що утворюються при знешкодженні: оксид алюмінію.
Банки з-під пива та інших напоїв
Матеріал: алюміній та його сплави.
Збиток природі: гострі краї банок викликають травми у тварин.
Шкоду людині: у банках накопичується вода, в якій розвиваються личинки комах.
Шляхи розкладання: під дією кисню поволі окислюється до оксиду алюмінію.
Кінцевий продукт розкладання: оксид або солі алюмінію.
Час розкладання: на землі - сотні років, в прісній воді - кілька десятків років, в солоній воді - кілька років.
Спосіб вторинного використання: переплавлення.
Найменш небезпечний спосіб знешкодження: поховання.
Продукти, що утворюються при знешкодженні: оксид алюмінію.
Склотара
Матеріал: скло.
Збиток природі: бита склотара може викликати поранення тварин.
Шкоду людині: бита склотара може викликати поранення. У банках накопичується вода, в якій розвиваються личинки комах.
Шляхи розкладання: повільно розтріскується і розсипається від перепадів температур; скло поступово кристалізується і розсипається.
Кінцевий продукт розкладання: дрібна скляна крихта, з вигляду подібна до піску.
Час розкладання: на землі - кілька сотень років, в спокійній воді - близько 100 років.
Спосіб вторинного використання: використання за прямим призначенням або переплавлення.
Найменш небезпечний спосіб знешкодження: вивіз на звалище або поховання.
Продукти, що утворюються при знешкодженні: скляна крихта.
Вироби із пластмас
Збиток природі: перешкоджає газообміну в ґрунтах і водоймищах. Можуть бути проковтнуті тваринами, що призведе до загибелі останніх.
Шкоду людині: пластмаси можуть виділяти при розкладанні отруйні речовини.
Шляхи розкладання: повільно окислюються киснем повітря. Повільно руйнується під дією сонячних променів.
Кінцевий продукт розкладання: вуглекислий газ і вода.
Час розкладання: близько 100 років, може бути і більше.
Спосіб вторинного використання: переплавлення.
Продукти, що утворюються при знешкодженні: вуглекислий газ і вода.
Упаковка для харчових продуктів
Матеріал: папір і різні види пластмас.
Збиток природі: можуть бути проковтнуті тваринами.
Шляхи розкладання: повільно окислюються киснем повітря. Повільно руйнується під дією сонячних променів.
Час розкладання: десятки років, може бути і більше.
Спосіб вторинного використання: не існує.
Найменш небезпечний спосіб знешкодження: поховання.
Продукти, що утворюються при знешкодженні: вуглекислий газ і вода, хлороводень, отруйні сполуки.
Категорично забороняється спалювати зазначені матеріали, так як при цьому можуть утворитися діоксиди.


28.04
ЗМІНИ СКЛАДОВИХ ГЕОГРАФІЧНОЇ ОБОЛОНКИ ЛЮДСТВОМ. ЗАБРУДНЕННЯ ДОВКІЛЛЯ ТА ЙОГО ОХОРОНА.
1) Опрацюйте матеріал підручника - параграф 55.
2)Дайте усно відповіді на запитання параграфа.

27.04
ПРАКТИЧНА РОБОТА №8 
Тема: "Позначення на контурній карті кордонів найбільших держав та їх столиці"

1) Виконайте завдання відповідної теми у зошиті для практичних робіт, або завдання на ст. 223-224 підручника. 

Є запитання - зустрінемося для обговорення у відеочаті в Інстаграм!!!


2) Виконайте завдання картографічної вікторини відповідно теми практичної роботи за посиланням:



21.04
ДЕРЖАВИ СВІТУ
1) Опрацюйте матеріал підручника - параграф 54 
2) Опрацюйте схеми та політичну карту світу атласу


3) Виконайте вправу та підготуйтеся до виконання практичної роботи. 






14.04
ЛЮДСЬКІ РАСИ. ДОСЛІДЖЕННЯ МІКЛУХО-МАКЛАЯ. 
1) Опрацюйте матеріал підручника - параграф 53 
2) Опрацюйте карту
3)Дайте усно відповіді на запитання параграфа. Завдання №5 виконайте письмово у зошиті - заповніть таблицю "Основні людські раси"

13.04
КІЛЬКІСТЬ І РОЗМІЩЕННЯ НАСЕЛЕННЯ НА ЗЕМЛІ
1) Опрацюйте матеріал підручника - параграф 53 (ст.216-218 - до людські раси)

2) Опрацюйте карти (або ст.217 підручника)
3) Запишіть у зошит 5 країни світу із найбільшою кількістю населення


07.04
ПРАКТИЧНА РОБОТА №7
Ознайомлення з одним з природних комплексів (ландшафтів) своєї місцевості (яру, річки, лісу, парку тощо), виявлення взаємозв'язків між його компонентами.

Діти, оберіть комплекс, який є поряд з вашим будинком!!!!(лісосмуга, парк біля сільської ради, лікарні, старий парк, балка, берег річки чи ставка тощо) 
Занадто багато не пишіть, коротко і по суті. 

У кого є зошит для практичних робіт, то виконуєте завдання у ньому!!!!

Після спостережень своєї місцевості під час екскурсії та розповіді вчителя складіть опис природного комплексу за таким планом:
1.  Назва природного комплексу.
Природний комплекс — сполучення компонентів (складових частин) природи: гірських порід, води, повітря, організмів.
2.  Географічне положення (частина світу, координати).
3.  Особливості рельєфу та складу гірських порід (опуклі форми – гори, височини, плоскогір'я, нагір'я, ввігнуті – улоговини, річкові долини, рівнини, яри).
4.  Поверхневі води (річки, канали, озера, ставки, водосховища, джерела).
5.  Ґрунти (з чого складаються: чорноземи, підзолисті, сірі лісові; вологий чи сухий, чи є залишки рослин, порода під ґрунтом).
Чорноземні ґрунти утворюються там, де росте багато трав'янистих рослин і чагарників, достатньо тепла і випадає невелика кількість опадів. За таких умов перегній нагромаджується в ґрунті, вони чорного кольору, дуже родючі.
Підзолисті ґрунти мають світло-сірий колір і утворюються там, де
ростуть мішані та хвойні ліси, а опадів випадає більше,
ніж випаровується з поверхні ґрунту. Вони надто зволожені, тому опале листя, хвоя і гілля дерев швидко утворюють перегній, однак значна кількість опадів просочується в ґрунт, розчиняє поживні речовини, що входять до складу перегною, і виносить їх у струмки й річки. Тому підзолисті ґрунти малородючі. їх необхідно удобрювати.
Сірі лісові ґрунти поширені переважно під ділянками широколистих лісів.
Уміст перегною в них незначний, тому їх родючість невисока.
Корисні копалини поділяють на групи: рудні, горючі (паливні) і будівельні. До рудних корисних копалин належать залізні руди і руди кольорових металів. До паливних відносять торф, кам'яне вугілля, нафта і природний газ. Будівельні корисні копалини: пісок, глина, вапняк, гіпс, граніт та ін.
6.  Рослинний світ.
7.  Тваринний світ.
8.  Приклади взаємозв'язків між компонентами природи.
Завдяки засвоєнню енергії Сонця та вуглекислого газу й азоту рослинами підтримується газова рівновага атмосферного повітря. 
Живі організми є складовою ланцюга живлення у природі. А рештки тваринних організмів, розкладаючись, повертають атмосфері та літосфері елементи, які входили до їх складу, і самі формують нові мінерали й гірські породи (наприклад, крейда формується з мільярдів решток панцирів мікроскопічних організмів, торф – рештки рослин).
9.  Вплив людини на природний комплекс.
Негативний вплив на природні комплекси: осушення водойм, меліорація, видобуток корисних копалин, вирубування лісів, забруднення довкілля відходами, розливи нафти у морях та океанах, браконьєрство, збір рідкісних рослин, надмірне внесення мінеральних речовин.
10.  Які заходи з охорони довкілля проводяться.
Насадження лісосмуг вздовж ярів, збагачення ґрунтів органічними добривами, насадження лісів, переробка побутових відходів, створення природоохоронних комплексів, використання очисних засобів. 
11.  Висновок про стан природного комплексу та взаємозв'язки його компонентів.
Усі компоненти природи в природному комплексі (ПК) тісно взаємопов'язані і перебувають у постійній рівновазі. 
Наприклад, різко зменшилась кількість води в річці або в озері, що розташовані в будь-якій місцевості. Нестача води змінить рослинність і тваринний світ, ґрунт, зміниться й склад повітря атмосфери, клімат, і через певний проміжок часу на цій території утвориться новий природний комплекс.
Наприклад, якщо вирубати ліс, може загинути річка, яка протікає поруч. Вирубка лісу призведе до підвищення температури, зниження вологості, зниження рівня ґрунтових вод, до обміління річки, зникнення лісових тварин та рослин.

Унаслідок виверження вулкану зростає забрудненість і мутність атмосфери, яка є причиною зменшення кількості сонячного тепла, що надходить на земну поверхню, й обумовлює зниження температури, що, у свою чергу, впливає на стан рослин і тварин біосфери.




06.04
ПРИРОДНІ ЗОНИ ЗЕМЛІ
1) Опрацюйте матеріал підручника - параграф 52.

2) Перегляньте відеопрезентацію до теми:

3) Опрацюйте карту:

4)Дайте усно відповіді на запитання параграфа.




31.03
ПРИРОДНІ КОМПЛЕКСИ (ЛАНДШАФТИ). ГЕОГРАФІЧНА ОБОЛОНКА
1) Опрацюйте матеріал підручника - параграф 51.
2) Опрацюйте схеми:


3)Дайте усно відповіді на запитання параграфа.






30.03
ВЛАСТИВОСТІ ГРУНТІВ. ГРУНТОВИЙ ПОКРИВ, КАРТА ГРУНТІВ.
1) Опрацюйте матеріал підручника - параграф 50.
2) Опрацюйте карту грунтів світу, України, області. Визначіть які грунти поширені в Україні та області.

3)Дайте усно відповіді на запитання параграфа.
4) Виконайте завдання тесту:




24.03
СКЛАДОВІ БІОСФЕРИ, ОСОБЛИВОСТІ ЇХ ПОШИРЕННЯ НА ЗЕМНІЙ КУЛІ.
1) Опрацюйте матеріал підручника - параграф 49.
Межі біосфери: Біосфера охоплює атмосферу від рівня моря до висоти близько 20-25 км, гідросферу, та літосферу до глибини 3-11 км на суші й 0,5-1,0 км під дном океану. Товщина біосфери на полюсах Землі близько 10 км, на екваторі — 28 км. Маса біосфери — близько 0,05% маси Землі.
Життя на планеті зародилося понад 3,5 млрд. років тому. Деякі види збереглися з архею до наших днів (наприклад, синьо-зелені водорості), розвиток других ліній життя призвів до появи складних форм живого (включаючи людину), розвиток третіх закінчився їх вимиранням. За всю історію біосфери існувало приблизно 500 млн видів організмів, нині їх трохи більше 2 млн. видів: 0,5 млн. видів рослин, 1,5 млн видів тварин, 100 тис. видів грибів і бактерій.
Більшість організмів на Землі зосереджена в межах тонкого «прошарку» - там, де взаємодіють повітря, води і гірські породи на земній поверхні – це так звана «плівка життя».
Існують 4 форми (царства) життя на Землі: рослини, тварини, гриби, мікроорганізми.

2) Запишіть визнання:
БІОСФЕРА - ЦЕ...
РОСЛИННИЙ СВІТ - ЦЕ...
ТВАРИННИЙ СВІТ - ЦЕ...
3) Дайте усно відповіді на запитання параграфа на ст.200.
4) Проаналізуйте вплив людини на біосферу. Відповідь оформіть у вигляді таблиці

                        Вплив людини на біосферу
Позитивний
Негативний



23.03
ПІДСУМКОВИЙ УРОК З ТЕМИ "ГІДРОСФЕРА"

Сьогодні ми маємо виконати з вами тестові завдання з вивченої теми, однак спочатку дайвайте ви трошки потренуєтесь!

Якщо ви вже виконали вправу і виправили прогалини у своїх знаннях, то переходьте до виконання тестових завдань за посиланням: ГІДРОСФЕРА



18.03
ЗНАЧЕННЯ ВОД СУХОДОЛУ ДЛЯ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ. ОХОРОНА ВОД СВІТОВОГО ОКЕАНУ І СУХОДОЛУ. 

1) Опрацюйте матеріал підручника - параграф 48. 
2) Перегляньте відео "Кожна краплина має значення"

3) Усно дайте відповіді та питання параграфа. 
4) Зробіть малюнок, плакат, листівку соціального змісту про заклик збереження водних ресурсів! Виконані роботи чекаю в особисті повідомлення, групу "Географія та біологія. 6 клас", або "ГЕОкаБІнет".

5)Нагадую, що потрібно завершити виконання практичної роботи, тому переходьте за посиланням та вивчайте, повторюйте номенклатуру з теми "Гідросфера". 

Посилання: Вивчаємо карту!!!!

6). Ми завершуємо вивчення розділу "Гідросфера", тому варто підготуватися до тематичного оцінювання!







17.03
ПІДЗЕМНІ ВОДИ,УМОВИ ЇХ УТВОРЕННЯ ТА ЗАЛЯГАННЯ. ЛЬОДОВИКИ

1) Спочатку перевіримо знання номенклатури карти. 
Запишіть в зошиті та зробіть фото, або відразу напишіть в особисті повідомлення, під яким номером знаходиться який об'єкт гідросфери.

2) Опрацюйте матеріал підручника - параграф 46-47.
3) Усно дайте відповіді та питання параграфа. 

Немає коментарів:

Дописати коментар